Mitt forum

Numera skriver jag oftare av rastlöshet än av att faktiskt ha något att säga. Och det är klart att det märks i inläggen. Jag har varken energi eller lust att sitta och författa eller att skriva genomtänkta resonemang. Jag fångar mina tankar i farten istället, det är mer energisnålt så. Smäller några med en flugsmälla mot insidan skallbenet för att sedan sjunka ner helt utmattad av ansträngningen. Åhåjaja. 

Det vankas kräftfiske i helgen, gott folk. Kom, bara kom, och ät kräftor med mig i dagarna tre. Vi suger musten ur både kräftorna och oss själva, men se upp för dill mellan tänderna. Gammelmormors hemliga kräftlagsrecept dammas högtidligt av och följs till punkt och pricka, alltmedan dom små djuren förgäves vevar med sina små armar i den kokande grytan. 

 


Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Och ändå, energilöshet för skrivande och rastlöshet till trots, så är det fortfarande kul att läsa din blogg.



Kräftfiske låter spännande, i alla fall långt mycket mer spännande än att ha en rejäl förkylning, vilket är min plan för helgen. Hoppas kräftandet (kan man säga så?) blir bra.

2010-08-19 @ 22:31:06
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0