1337

Kalla mig gärna bonnig, men jag hänförs fortfarande över allt sjukt som finns på internet. Nyss hade jag en liten hypokondri-session (måste göra bindestreck när jag hittar på egna ord så man vet var det ena börjar och det andra slutar) där jag fick för mig att det kändes avdomnat och lite hängigt under mitt ena öga, och ja, sånt måste ju självklart kollas upp. Således googlade jag "avdomnat öga", dock utan att få upp en enda relevant träff. Däremot fick jag en hel hög träffar om helt andra saker, till exempel det här nedanför (länken).




Att det är skrivet i ett CS-forum gör hela grejen. Det är nästan FÖR bra. Jag kan inte undvika att tänka på Björn Gustavssons karaktär "Wow-Jocke". Jag blir glad ända in i själen av det klippet, och av googleträffen också för den delen. Datorspelande, jolt-coladrickande supernördar som aldrig gjort något mer än att prata med en tjej i IRL, om än det. Det känns så fint på något sätt. En dag kommer de att hitta sin alldeles egna - livs levande - tjej, även om det kanske inte går i en handvändning. Men tills dess att man har nått sina drömmars mål får man ta vad man har, koka soppa på en spik, vara innovativ. Sätta sig på handen tills den domnar och köra "främlingen", till exempel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0