Handskanekdot


Idag gjorde jag en god gärning. På vägen hem från bussen noterade jag en ensam skinnhandske upphängd på ett staket intill vägen. Upphittade vantar är ju inte direkt ovanligt, speciellt inte så här på vårkanten när dom åker av och på och kanske av en gång för mycket. Men det var något speciellt med den här handsken! "Hmm" tänkte jag. Hade jag inte sett en exakt likadan handske upphängd i en buske bara hundra meter från platsen jag stod på? Jag tog handsken från staketet och fortsatte på vägen, och där var busken jag hade tänkt på, och på en gren - den andra hansken. Wow! Jag trädde handsken jag hade med mig på en gren bredvid sin kamrat. Återförenade. Det kändes väldigt fint och jag kände mig som en GOD människa. Dock såg det rätt creepy ut..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0