Känsligt


Ogillar starkt Comedy Central's beslut att inte sända South Park-avsnittet med mohammed i nalledräkt i Sverige. Jag skulle gärna se det. Antar att det inte sänds i övriga Europa heller. Men jag tycker att det är så synd att  någon liten grupp (stor grupp?) kan påverka ett stort tv-bolag så starkt. Genom ett litet dödshot bara. Ett ynka brev. Det känns så otidsenligt på något sätt. Som om vi levde i en laglös värld där man kan bete sig hur som helst. Naiv tanke. Önskar bara att alla tv-kanaler, tidningar och böcker i hela världen kunde bestämma sig för att sluta gå omvägar runt allt det där man inte får driva med. Alla, på en gång. Å andra sidan kan jag förstå att man böjer sig när det kommer in dödshot i bilden. Det kan jag förstå. Det är ju inte så att hoten är tomma direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0