Grodor och fula fiskar


Idag tog jag en liten lur på eftermiddagen, och påmindes om hur sjuka drömmar man drömmer när man förlägger sin sömn på dagtid. Jag är medveten om att det finns få saker som är så ointressanta som när folk berättar sina skruvade, osammanhängande drömmar. Så nu ska jag berätta om drömmen. Jag skapade alltså en groda. Den var en leksak när jag köpte den, men den fick liv, precis som jag hade planerat. Ärligt talat var den en fisk när jag köpte den. En liten gullig, oskyldig fisk. Sen så blev den en groda. För var tioende minut  evolutionerades den vidare till en ny art, likt varelserna i filmen "Evolution". Från att ha varit en fisk och sen en liten groda blev den till slut grodan från helvetet - säkert 20 centimeter lång. Den jagade oss i familjen och jag var lite rädd att den var giftig, så jag var ju helt enkelt tvungen att döda den. Jag kastade två skor på den och så var det över. Det var en läskig dröm.

Kommentarer
Postat av: Magnus Nordlander

Jag tar din konstiga dröm, synar den, och höjer med en ännu konstigare dröm. Detta var några månader sedan, men drömmen var så konstig att jag fortfarande kommer ihåg de stora dragen av den.



Du förstår, ryssen anföll, och av någon anledning så sitter jag i baksitsen på ett Gripen. Jag har (i verkligheten) aldrig flugit någon Gripen, men jag har iofs jobbat med utvecklingen av den. I framsitsen sitter ingen mindre än Denny Crane. Ja, Denny Crane, den 70-någonting, galna ko-sjuke, helrepublikanska advokaten som spelas av William Shatner i Boston Legal. Vi flyger runt där och har luftstrider med ryssarna. Varför Denny Crane skulle försvara Sverige, och i så fall flygandes ett Gripen förtäljer inte drömmen. Helt plötsligt betraktade jag inte längre flygplanet inifrån längre, utan från toppen av en byggnad. Det verkade dock gå fortsatt bra för Denny.



Vann jag? :P

2010-04-12 @ 01:28:38
URL: http://magnus.nordlander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0