Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad


Åh, vad det är fint väder nu. Plötsligt har den där friska undertonen som kommer med höstluften försvunnit och ersatts av vindar som verkar komma från sydligare breddgrader. Jag undrar om det har varit fint väder hela dagen? Jag som varit instängd på jobbet till fyra kan ju inte veta så noga. Innan den kalla friskheten återkommer, vilket jag antar att den nog gör redan ikväll, ska jag ta och passa på att gå ut en hundpromenix och ta tillvara på brittsommaren.

Jag skulle vilja ha varit vara på Popaganda i helgen. Markus Krunegård spelade. I och för sig även MGMT, men Krunegård lockar så mycket mer. Den mannen. Åh, vad jag skulle vilja varit där och sett honom. Stått i publikhavet och sjungit med i "jag är en vampyr", låtit mig fyllas av känslan. Låten är antagligen officiellt sönderspelad, men inte för mig.  

Den här versionen gillar jag, men när jag står framför scenen (för det kommer jag göra, en dag) och sjunger med vill jag göra det till orginallåten.
(Tror dock att man måste ha Spotify för att kunna öppna låten..)

http://open.spotify.com/track/3zTk4Y5Pub2gyFxB7bqI3W

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0