I'm cold, mummy


Jag sitter och tycker synd om mig själv. Jag tror nämligen att jag håller på att bli sjuk, och det passar sig inte särskilt bra just nu. Jag känner den där väldigt oangenäma känslan av att något ont håller på frodas i mina näsgångar, att mitt huvud är angripet av bakterier, att min panna är flera grader för varm, samt att det kliar i halsen.. Usch. Och imorgon är det firmafest - förhoppningsvis med människor som dansar på bordet med slipsen runt huvudet och ger kärleksförklaringar dom inte kan stå för dagen efter - och jag vill gärna gå. Vi ska gå på Wallmans och se någon show. Att behöva stanna hemma i soffan med feber och förkylning skulle kännas lite B. Plus att jag ser fram emot att göra mig fin! Det var så länge sedan. Jag ska omsorgsfullt passa ihop olika klädesplagg till den perfekta outfitten, för en gångs skull föna håret, med säker hand rita ett klanderfritt kajalstreck ovanför övre fransraden, måla naglarna i mitt nyinköpta mörkblå nagellack, - allt det där jag aldrig orkar göra till vardags. Jag kommer bli bedårande. Sedan kan tillställningen bli hur tråkig som helst. Då har jag ändå fått mitt lilla roliga. Fast det kan ju mycket väl hända att jag slår upp ögonen imorgon och håller på att dö av förkylning. Det skulle vara mycket tråkigt. Men jag lovar, jag ska bannemig göra mig fin ändå. Trippa runt hemma med toapapper i näven och försöka hålla någon form av telepatisk kontakt med arbetskamraterna som pratar högt och lyssnar på musik. Nu ska jag äta några godisbitar och sedan gå till sängs.               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0