Crazy frog


Igår var första gången på evigheter som jag var ute på krogen, och stället som besöktes dagen till är var nattklubben Grodan på Sveavägen. Om kvällen kan man väl sammanfatta att det mest var en enda lång..kö. Kön utanför ringlade lång, och väl framme vid repen trängdes folk som grisar på väg till slakt. Buffliga, armbågande och alldeles för långa kids som tjoade för att få vakternas uppmärksamhet. Kändes som om jag nådde dom flesta till midjan ungefär. Väl inomhus kändes tumultet och trängseln utanför helt oproportionerlig. Vad var det folk egentligen varit så invriga att komma in till? Kö utanför, kö till garderoben, kö till toaletten - ingen av dem kortare än en halvtimme. Och själva lokalen hade den där sterila och opersonliga touchen med stort dansgolv och högt i tak, vilket aldrig riktigt fallit mig i smaken. Lite för mycket högstadiemegadiso-feeling. Trés trevlig kväll i övrigt med sällskap, tacos och så vidare, men nästa gång - det blir väl om ett halvår  eller så - faller nog valet på ett annat (jag vet inte, kanske lite..gemytligare?) ställe. 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag förstår mig rakt inte ens på nattklubbslivet.



Att pimpla öl och vin i en lagom välbesökt, mysig bar däremot. Med musik i volymnivå att man kan babbla om just allt och ingenting.



Köer.... blä!

2009-10-19 @ 18:01:43
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: Matilda

jag håller absolut med. egentligen var kanske grodan helt okej, men det spelar ju tyvärr ingen roll när man ändå inte är någon klubbmänniska :)

2009-10-21 @ 23:07:23
URL: http://matil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0