En dag


Idag har varit en ganska konstig dag. Den startade med att jag började må sjukt illa och svettas över hela kroppen när jag hade stigit upp ur sängen. Fick typ vallningar och shit vilket var jätteobehagligt. Klimateriet, någon? Drack ett kallt glas vatten och satte mig vid köksbordet i hopp om att vänta ut den besynnerliga attacken, och uppenbarligen var det rätt taktik, för efter ett tag började jag känna mig ganska okej och hade inte längre lust att gå ut utomhus för att svalka av min överhettade kropp. Sen på jobbet hade jag lite.. svårt att andas. Fick ta många djupa andetag. Weird. 

Dessutom var det en irriterande tant som tjatade om att placeringen på prislapparna var "lurendrejeri", och fastän jag pratade långsamt och försökte vara överdrivet pedagogisk verkade hon ändå tycka att hon hade blivit lurad. I och för sig kan jag hålla med om att prissättningen kan tyckas förvirrande - om man är analfabet och bara förstår siffror. Men allt blir så mycket lättare om man läser det finstilta, där det står vilket märke priset eller rabatten gäller, eller hur många gram som avses. Så. Mycket. Lättare. Sen är det sjukt onice med människor som reagerar med ilska när dom inser att dom har missförstått.

Sommarschemat kom upp idag. Jag har tjatat, två gånger, om att jag ska få byta ut några av mina sena kvällstider till några tidigare. Han verkade positivt inställd till förslaget, sa att det nog skulle gå att ordna och att han skulle se vad han kunde göra. Höll till och med mig när jag inställsamt leende sa att det var ju faktiskt lite jobbigt med så mycket kväll. Men när jag kollade på det nya schemat idag.. Dom nya, tidigare tiderna som jag hade hoppats på lyste med sin frånvaro. Inga förändringar alls. Jag blir så matt. Han verkade harmlös och snäll, men nu har jag inte ett så gott öga till honom längre. Hycklare. I så fall kunde han väl ha sagt att det inte gick från första början? 




 
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0