Nä nu


Borde sluta skriva så långa inlägg. Jag orkar ju inte ens läsa dom själv. Och då är det ändå bara jag som läser min blogg. Men ibland kan det vara..skönt att skriva. Men å andra sidan är det ju därför man har dagböcker. Så vad har jag bloggen till? Nåja, alltid kul att fantisera om att folk läser mina ALSTER. Kanske tycker någon därute att jag har en del schyssta tankar. En annan kanske ler snett åt något jag skrivit. Tyvärr tillåter inte medelbesöksantalet per dag mina spekuleringar att sträcka sig längre.

Jag köpte två par jeans idag. HM. Rekommenderar den butikskedjan varmt. Experiment: knyt en bindel för ögonen, kliv av tunnelbanan vid Hötorget och gå mot drottninggatan. Snurra tio varv så att du tappar lokalsinnet och kliv in i en slumpmässig affär. Sannolikheten att det är ett HM måste nog vara 50/50. Men jeansen passade bra och var billiga.

Shit. Igår klockan 03.15 när jag med en halsduk över ögonen låg i sängen och lyssnade på fågelkvitter lovade jag mig själv att  gå och lägga mig i tid idag. För jag hatar ljudet av postbilen som saktar in och brevlådan som slår igen. Jag hatar att försöka somna till kvittrande småfåglar. Frånvaron av rullgardin gör dessutom att jag tvingas lägga närmsta klädesplagg över ögonen så att det ska bli lite mörkt. Så där ligger jag i sängen med en strumpa/ tröjärm/ sjal över ögonen och försöker inbilla mig att det är natt och mörkt medan mitt rum i själva verket badar i dunkelt, äckligt, svettigt morgonljus. Blä.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bra och smart. Men eftersom du tänker så mycket kan det ta lång tid för dig att förstå det!

2009-05-13 @ 13:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0