Frukt är godis osv.


Ska man ta och smaka den nya marabouchokladen med jordgubbsbitar i? Såg i förrgår att vi hade fått in den på jobbet. Verkar ju skitfräsch ju. Fräsch. Synd bara att jag inte gillar kombinationen choklad och bär/frukt. Faktiskt inte ens kombinationen tårta och bär/frukt. För egentligen, som alla nog vet, kan ju inte någon jordgubbe, vindruva eller ananas i världen konkurrera ut smaken av till exempel marabouchoklad eller kladdkaka. Ändå försöker vi människor gång på gång intala oss att frukt också är godis. Vi tillsätter frukt hej vilt i tårtor och sötsaker i tron att det ska tillföra något smakmässigt. Men det enda som händer är att man plöstligt märker hur äckligt det naturliga smakar jämfört med allt konstgjort som innehåller sjukligt stora mängder socker och fett. Frukt är väl okej. Fruktsallad och vaniljsås funkar. Men att jämföra det med kladdkaka är bara dumt. Om nu någon har jämfört det med kladdkaka alltså. Vilket jag inte tror att någon har.  

Idag har jag jobbat, ätit middag. Inte så mycket mer. Drömde sjukt många drömmar under natten varav en handlade om harry potter. När jag vaknade var jag bergsäker på att jag hade drömt en kopia av det som hände i någon harry potter-film eftersom det kändes så himla harry potter-likt. Men så var ju naturligtvis inte fallet, det bara kändes så. Det gör ofta det efter konstiga drömmar har jag märkt. Handlingarna känns så klockrena att jag vill skriva ner dom direkt och skicka in till något filmbolag när jag vaknar, men efter någon sekund inser jag att det bara är en känsla. För mina drömmar hänger inte ihop så bra. Platser och människor förändras helt slumpmässigt och när jag försöker minnas min "klockrena"  dröms handling så upptäcker jag att det inte ens fanns någon. Så är det med det.

Nu ska jag gå och lägga mig. Tjingeling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0