Nästan känd


Ingenting känns någonsin så verkligt som på film. Aldrig är känslor lika starka som då. Aldrig är två personer så uppenbart självklara för varandra, och aldrig är leenden lika sneda och blickar lika intensiva som då. 


Timmen är sen, och det förstår jag, för filmen började även den sent. Filmen som jag såg. Den var bra. Ni förstår nog vilken det är av rubriken. 

Idag såg jag att vi hade en tidning på jobbet som hette typ "bloggtidningen" och omslaget skvallrade om att den innehöll fullt av tips om hur man skapade den framgångsrikaste bloggen och hur man skriver på bästa sätt för webben. Den kostade 129 kronor. Jag vill så himla gärna läsa den, tror jag ska passa på någon gång när det är lugnt och ingen ser. Det verkar intressant hur någon värderar vad som är "bra" i bloggsammanhang och vad som är dåligt. Lågt besökarantal = dålig blogg? Och om en framgångsrik  blogg är synonymt med bra undrar jag vad det säger om diverse populära fjortisbloggar som folk läser med förundring bara för att få ta del av lite freakshow i vardagen. Men alla bloggar får såklart finnas, och om så många läsare följer dem fyller dom ju uppenbarligen ett behov.

Kommentarer
Postat av: Okänd

Tycker att din blogg är typ bra och intressant. Av detta kan vi dra slutsatsen att en blogg inte behöver vara välbesökt för att vara bra. Jag tycker att en blogg är bra om den innehåller personliga, lite underfundiga, funderingar över det som händer runt omkring "en". Det "personliga" i funderingarna är det viktiga i sammanhanget. En blogg som enbart har många besökare som egenskap kan endast titulera sig välbesökt.

2009-07-02 @ 10:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0