Yeap


Det är en klar och frisk kväll, som efter regn. Dock vill jag minnas att det inte har regnat idag. Molnen på den bleka himlen dras mot solnedgången som om solen utövade någon sorts seg magnetisk dragningskraft. Kanske måste alla moln samlas ihop ibland, som herden samlar ihop sina får. För att kolla att alla är med och att ingen sackar efter. För tänk vad folk skulle undra om dom kollade upp och såg att ett moln åkte långsammare än alla andra. 

Jag är sugen på geléhallon. Men det är jobbigt att vara tjej i avseendet att alla använder smink. Det funkar liksom inte att kila ner till centrum och se ut som skit, för alla vet ju att man skulle kunnat fixa det om man ville. Med concealer och några drag maskara skulle jag i nuläget nästan kunna göra mig själv representabel. Jag har med andra ord möjligheten att förändra mitt utseende i ansiktet. Som tjej förväntas jag till och med göra det. Skillnaden i sminkfrågan är på gott och ont för båda könen. Men mest ont är det nog för killar. Det är synd att det inte är mer allmänt socialt accepterat med smink på män. Maskara och läppstift är ju visserligen väldigt tjejstämplat, men concealer, täckstift och foundation borde väl ändå ses som helt neutralt?

Tjing.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0