En liten anekdot bara


Att fundera på om man ska gå och träna men istället stanna hemma och äta juleskum - check. Jag blev tipsad av en tjej på jobbet att skumtomtar tydligen var jättegoda att köra i mikrovågsugnen, så då var jag ju bara tvungen att köpa en påse och åka hem och prova. Det smakade och blev precis som mashmallows, men om jag får välja tror jag ändå att jag föredrar mina skumtomtar ovärmda. Det var dock väldigt intressant att betrakta tomtarna när dom låg i mikron och värmdes eftersom dom svällde upp som ballonger och såg ut att kunna sprängas när som helst. Men jag svalde min nyfikenhet och tryckte på av-knappen innan mikrons insida hann bli splashad med mina skumtomtars innanmäte. Fast kan mashmallows ens explodera? Det känns ju mer som om dom skulle..smälta eller något. Djupsinniga onsdagskvällsfunderingar, yes. Jag får helt enkelt göra en juleskumslaboration någon gång när jag har tid. Här nedanför tänkte jag egentligen komplettera den här texten med en bild på en vanlig skumtomte respektive en mikrad skumtomte. Kan ju vara kul att se skillnaden liksom. Men tyvärr tryckte jag i mig varenda en. Kom även på den briljanta idén att lägga upp en till likadan bild fast med en omikrad respektive mikrad hamster. Men sedan kom jag på att jag har ju inte har någon hamster. Attans.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0