Mobil

Uppdate:

Lämnade in min trasiga mobil på lagning. Traskade glatt ovetandes in på The Phone House några dagar senare och hämtade ut en fortfarande trasig, olagad mobil och fick förklaringen "vattenskada på kretskortet", vilket tydligen alltså är en skada som inte täcks av försäkringen. Blä. Och jag som inte ens har utsatt den för vatten! Kanske någon liten regndroppe har fallit på den någon gång, och ja, klart att jag har haft den i ett fuktigt badrum.. Men ändå! Jag hörde om en som hade råkat kört sin Motorola i tvättmaskinen - och den höll. Men efter att åter ha känt min oanvändbara mobils välbekanta tyngd i handen fick jag en insikt gällande The Phone House. Dom uppger samma skada för varje kund! Och genom att hänvisa till att vattenskada inte täcks av försäkringen tjänar dom sjukt mycket på att aldrig behöva betala för lagning för mobilerna dom säljer! Världens bästa affärsidé! Crazyness! Genomskådade!


(eftertexter:)
Matilda köpte en ny mobil en halvtimme efter besöket på The Phone House.
(fade)
Det blev en slide-Nokia som såg rätt frän ut. Hon uppger dock att kameran var lite av en besvikelse.
(fade)
Den nya mobilen kommer visserligen aldrig kunna ersätta den gamla till fullo, men Matilda är hoppfull om framtiden och har redan både ringt, sms:at och tagit sina första mobilkort.
(the end)

/Reds. anm.

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha. Du beskriver exakt min upplevelse för två tre veckor sedan. The Phone House, en vattenskada, ingen försäkring, ny mobil. Jag hade inte tappat den i vatten eller något, de ska väl hålla för oj-det-började-plötsligt-regna-och-nu-måste-jag-springa-från-bussen-i-öset. Med mobilen i fickan.



Din kommentar var helt magisk, Matilda.



Nu ska jag läsa igenom din blogg!

2009-08-22 @ 09:29:57
URL: http://annabostromi.blogspot.com
Postat av: Matilda

Tack tack :)



Och hoppas nu att våra nya mobiler lyckas hålla sig borta från "vattenskador"..

2009-08-23 @ 00:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0