Om fyra sekunder..


Som jag förutspådde var jag ute i sista sekunden med att söka in till högskolan, eller i mitt fall - den sista halvtimmen. Halv tolv gick jag in på internet för att söka den utbildning eller kurs  - vad det skulle bli hade jag inte bestämt än - jag eventuellt ska läsa i höst. Men plötsligt känns något fruktansvärt fel. Felet är studera.nu's hemsida: den verkar inte gå att komma in på. Och när jag väl kommer in ser bokstäverna helt konstiga ut och det går inte att klicka sig vidare. Shit vad klyschigt, tänker jag. Här är man ute i bokstavligt talat sista sekunden och vad händer om inte det här? Jag hann tänka att jag nog fick skylla mig själv och att det kanske var meant to be att jag inte ska läsa någonting i höst, men innan jag han utveckla tankegången fick jag syn på en liten artikel på aftonbladet.se som fick min puls att slå normalt igen. Studera.nu's hemsida har kraschat under kvällen på grund av för stort tryck. Så pass. Här sätter man sig vid datorn och tror att man är den enda i Sverige som paniksöker kvällen innan deadline. Så det känns väldigt lättande att veta att jag inte är ensam om att vara en uppskjutande tidsoptimist.

Men frågan kvarstår kring vad jag ska söka imorn. Det är supersvårt. Båda 30-poängskurserna är på Södertörn, frågan är bara vilken. Så.. Svenska A med inriktning textproduktion eller Medie- och Kommunikationsvetenskap? Nu babblar jag bara på för att hjälpa mig själv att välja, skulle egentligen lika gärna kunna skriva ner det på ett papper och sen slänga i papperskorgen när jag väl bestämt mig. Hur som helst. Jag vill öva mig på att skriva, och det tror jag man får göra på svenskakursen. Men sociolingvistik och grammatik har jag ju redan läst på lingvistiken, och så roligt var det inte att jag vill repetera det. Å andra är min kunskap om medier och deras roll i samhället (osv, eftersom jag vet så lite att jag inte ens kan formulera det jag inte vet) väldigt liten. Det skulle vara kul att bli lite mer upplyst på den fronten. Det lutar åt det senare alternativet måste jag medge. Sen man får väl hoppas att det åtminstone blir några skrivuppgifter så att jag inte glömmer hur man formulerar skriftliga meningar. Jag kan väl läsa någon liten skrivkurs om jag har lust senare någon gång. Jag är ju ändå relativt ung. 

Tack för mig.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0