När jag blir stor..


Okej, vissa elaka människor skulle envist hävda att jag med mina nästan tjugo år mer än väl platsar in i kategorin "vuxen", men dom lyssnar vi inte på nu. För jag är definitivt inte stor-stor än. Jag bor hemma utan att  behöva betala (har tyvärr på senaste tiden varit tal om det - schhh), jag jobbar i kassan på Ica, och jag skjuter systematiskt bort tankarna på att jag någon gång i framtiden borde göra någonting av mitt liv. Den som säger att jag är vuxen är en rolig.

Att enligt lagboken definieras som vuxen och att verkligen bete sig och leva som en sådan är så totalt skilda saker- såklart. Men jag är inte den som har bråttom in i vuxenlivet.

Den här texten skulle ju egentligen handla om en helt annan sak. För det jag egentligen tänkte skriva var nämligen vad jag skulle göra när jag väl blivit sådär stor. Sådana där grejer som helt enkelt inte passar sig nu och som man bara inte tar tag i när man är ung och ombytlig av sig. På något sätt har jag en föreställning om att jag bara kan göra verklighet av dom här sakerna när jag har fast boende och "riktigt" jobb. Hur som helst. Jag ska köpa en kajak som jag kan glida runt i. Jag ska plantera blommor och grönsaker. Jag ska bli besatt av inredningstidningar och bestämma mina egna tapeter i mitt alldeles egna hem. Jag ska brygga kaffe ofta. Jag ska anmäla mig till en bikramyoga-kurs dit jag går en vardagskväll i veckan. Jag ska ha en amatör-4H-gård med kaniner, höns, grisar och angoraåsnor som jag kan gå och klappa på. Jag ser fram emot det, verkligen. Men det kommer dröja ett bra tag tills jag blir så stor. Och det taget kommer säkert vara rätt okej det också.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0