...


Hey there y'all.
 
Jag har känslan av att det har varit lite bloggtorka här på sistone. Och jag antar att jag får ta på mig en stor del av ansvaret. På senaste tiden har min närvaro varit rätt ickeexisterande här på BLOGG.SE.

Annars är den bästa låten just nu, som jag blev tipsad om igår, Hey There Delilah - Plain White T's. Och varför är jag så tekniskt handikappad att jag inte lyckas med bedriften att skaffa ett nedladdningsprogram!? Mycket frustrerande..

Idag på jobbet blev jag tilldelad uppgiften att vara lärare åt en ny dude som skulle lära sig kassan. HA HA! Det finns ingen mer opedagogisk person än jag.
När det blir fel och man ska förklara: "ehm, okej, när det blir sådär fel så trycker du bara massa gånger på den där knappen. det brukar funka". Hmm. För det är när man måste förklara saker som man upptäcker att man egentligen inte kan kassan heller. När det fuckar upp sig och börjar pipa så trycker jag på massa slumpmässiga knappar till det slutar, plus att jag kom på att jag trycker typ varannan gång på total- och varannan gång enterknappen, men att båda tydligen funkar. Eh. Ointressant för den som inte är insatt,  sjukt intressant  för mig.

Vid det här laget kan ingen ha missat att hösten har kommit. Jippiiiiiii............... ! Faktiskt. Idag tog jag med mig kameran och gick ut i solskenet på en fotopromenad i omgivningarna. Fotade äppelträd, tog en närbild på ett ganska fint äpple, kände mig rätt konstnärlig och hurtig. Men sedan efter ett antal bilder kombinerat med en kurrande mage började äpplena se alltmer aptitliga ut, och jag kände mig som en riktig friluftsbohem när jag valde ut ett riktigt perfekt äpple och tog en saftig tugga av det. Det var alldeles perfekt. Jag blev så fascinerad av hösten och äpplen att jag hädanefter ska gå till det där goda äppelträdet varje dag och äta, tills det inte finns några äpplen kvar.  Mamma och jag ska baka äppelpaj imorgon. Soliga hälsningar från En Annan Del av Ekerö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0