Strukturerad tillvaro


Jag håller på och få en ordnad vardag - jej. Idag var första lektionen på min Eng C-kurs, som jag kommer att infinna mig på två gånger i veckan fram tills i slutet av december. Najs. Det betyder att jag i stort sett kommer göra något duktigt nästan varje dag. Önskar att jag vore en sån där konstig människa som bara kan sitta och pilla sig i naveln veckor i sträck och bara vara nöjd med det. Men nu är det så att jag har ett sånt där litet bekräftelsebehov, och vill känna att även jag lever av en anledning. Och den anledningen är för tillfället att bidra till fylla upp platserna på komvux-kursen, samt att dryga ut Lidl Ekerös personalstab. Notera att vi, personalen, snart ska på kryssning. Jag intalar mig själv att jag följer med i rent studiesyfte. Nämen asså det är sant. Nä, nu måste jag krypa till kojs om jag ska orka med sju timmars arbetsdag imorn. Men innan: jag har en major stor lust att gå på bio. Min kära tvillingsyster Mikaela har varit på bio jag-vet-inte-hur-många-gånger den här månaden, fyra?! Det var bara så längesen; dom stora röda stolarna, som till och med jag får plats i. Höhö. Det mysiga mörkret, den prassliga godispåsen, och så förhoppningsvis en okej film. Det är bland det vettigaste man kan göra såhär i oktobermörkret. Mysigt for real!




          image10         image9image8



image11image12


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0