Nine-til'-five


Åh. Jag vill ha ett riktigt jobb. Ett sånt som  man går till fem dagar i veckan och som man vet att man har. För när man bara jobbar tre futtiga gånger per vecka blir i alla fall jag så försoffad att jag blir trött av bara tanken på att sitta i kassan och att plocka varor. Kan alla i min ålder bara sluta att ha massa heltidsjobb på massa fancy ställen? Det är synd om lilla mig. Och jag hatar att erkänna det, men det känns ärligt talat jeteläskigt att gå in och hälsa på när man söker jobb. För jag har hört att den taktiken lär funka bäst - att visa upp sig istället för att bara skicka ett sterilt pretto-brev där man ljuger och låtsas att man tror att man skulle klara jobbet. Dock funkade det på lidl.. Senast gången jag bestämde mig för att gå in och lämna ett cv stod jag och låtsastittade på gratulationskort i flera minuter. Innan jag struntade i allt och gick hem. Det är läskigt.
 

Veckans LIDL-extrapris:
naturgodis - endast 7:90 kr/hg. Help yourselves.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0