Jag vill ha


Åh. Efter att ha behövt stanna en hel halvtimme för länge på jobbet, ända till klockan nio, så kommer jag hem och lägger  mig ner och dör framför tv:n. Eller rättare sagt framför matprogrammet "leilas jul". ÅH vad goda saker. Men varför är människan inte jättetjock? Om jag var bra på att baka, och om jag dessutom kunde massa schmarriga recept, så skulle jag baka julkolor och saffransscones och varm choklad med ingefära och christmas cupcakes och rocky road och mjuk lingonpepparkaka och allt i hela världen. Och jag skulle bli en barbappa!  

Anyway, imorn är det lucia och det börjar äntligen kännas som om julen närmar sig. Idag på jobbet sa jag för övrigt till min chef att att jag skulle vara bortrest den 22 december och därmed inte kunde jobba, varpå han säger "jaha, hm, ska försöka fixa det, men jag vet inte säkert om det går". Ehhhihihih. Går. Tyvärr kommer jag vara bortrest så jag kan inte jobba. Too bad.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0