Augusti


Jag har alltid varit lite skeptisk när mikaela säger att augusti är hennes favoritmånad.. men nu förstår jag på riktigt. Åh. En frisk augustikväll, som idag när jag promenerade hem från jobbet, kan vara bland det finaste som finns. Allt är stilla, solen lyser så att molnen blir rosa, och luften är frisk och luktar äpple. Augusinätter är fina dom med. När det är ett sådär riktigt kompakt mörker, syrsorna låter jättehögt, och så luften - som luktar ännu mer äpple på natten. 

Nu är det ju faktiskt nästan höst har det gått upp för mig. Det är nu det är tänkt att man ska rycka upp sig efter sin försoffade, eller förstrandade, sommar. Börja träna, äta på regelbundna tider, och skaffa pennor med fina fjädrar. Det känns sjukt att säga det, men jag måste erkänna att jag nästan, men bara NÄSTAN, blir lite sugen på att börja plugga. Men det som lockar är faktiskt mest bara att få köpa nya fina block - och pennor - och att känna sig allmänt ordningssam och duktig. Så jag tror nog att det är en bra idé att jag väntar lite med att bli vuxen och plugga vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0