Aubergine-dag


Imorse när jag som bäst höll på att packa upp lidl-grönsaker - klockan sju på morgonen - fick jag en insikt. Och det var att aubergine måste vara den finaste grönsaken i världen. Jag kom dessutom på mig själv med att stå och beundra mitt estetiska mästerverk, som bestod av att jag hade lagt upp auberginer och paprikor, som tillsammans blev svart, orange och gult, vilket visade sig vara en väldigt lyckad färgkombination. Bara för det var jag tvungen att köpa en egen aubergine när jag slutade för dagen. Och jag erbjöd mig till och med att göra middag bara för att få laga till och handskas med denna gummiaktiga barbamamma-grönsak. Synd bara att skära sönder något så vackert. På Lidl får man möjlighet att skapa.  


image2

Kommentarer
Postat av: tvilling the pilling

hahaha, du är riktigt riktigt sjuk. <3

2007-08-31 @ 02:55:06
Postat av: matilda

Shut up, mamma tyckte det här inlägget var bra. ja, hon läser min blogg, fick jag veta igår.

2007-08-31 @ 22:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0